Danish Art Prints – ART VERSUS DESIGN

Tilbage i maj i år, blev jeg spurgt om jeg ville deltage i et bogprojekt (jeg lavede en lille cliffhanger om det her). Det skulle være en ‘coffee table book’ og skulle (i forord og kommentarspor) diskutere grænselandet mellem kunst og design og vise en udvalgt skare af danske ‘artprinters’, sagde de. Jo tak, sagde jeg.

Og nu er den her så. I al sin lækkerhed. Og fyldt med virkelig dygtige kunstnere og designere, som jeg er både stolt og glad for at være i selskab med. Udover at se værker af alle de deltagende, kan man også læse om kunstnernes tanker omkring deres arbejde, arbejdsproces og om hvad der er kunst vs. design. Interessant læsning, siger jeg bare! Det er WhatWeDo, et københavnsk design studio, der står bag bogen og jeg er fuld af respekt for det kæmpe arbejde de har gjort.

Bogen i sin helhed blev afsløreti torsdags, da WhatWeDo havde inviteret til book launch i deres lokaler i Nansensgade. Der var bobler, cupcakes og flødeboller i massive mængder og ikke mindst oplagt lejlighed til at få hilst på hinanden og få sat ansigt på de dygtige mennesker bag de flotte værker.

Skulle du have lyst til at eje den lækre bog, så findes der en forhandlerliste lige her. Her kan du også finde links til alle de deltagende kunstnere.

Pæn med pæn på! Bogen er stofindbundet med præget skrift.
Pæn med pæn på! Bogen er stofindbundet med præget skrift.
Bogside
Den ene side af mit opslag.
Bogsignering
3 bøger var udlovet i en giveaway og de blev signeret af alle. Så prøvede man også lige det…

Signeret

Karina
En lige så stolt og glad Karina Bækkelund.

 

Bund

What's on your mind?

