Jeg – en samler #2

Anden del af min samlerhistorie handler om hoveder (læs første del her). Jeg har godt nok ‘kun’ fire af slagsen endnu, men jeg vil nu alligevel kalde det en samling, da det er noget jeg holder skarpt øje med på mine togter ud i loppelandet.

Jeg er selv helt forelsket i dem alle fire, selvom de egentlig er ret forskellige i både udtryk og materialer. Kvinden med barnet minder mig lidt om et Sikker-Hansen motiv i stilen. Hende med tørklædet har bare det fineste skrøbelige ansigt og den sorte pige ligner lidt et papirsklip af mig selv, som jeg fik lavet da jeg var barn. Hende med de buttede kinder er bare nuttet.

Hoveder1

Hoveder2

Hoveder3

Hoveder4

Hoverder5

 

 

Det er tirsdag aften, klokken er kvart over ni og det er næsten mørkt (og koldt og vådt). Er sommeren forbi?!

 

 

2 meninger om “Jeg – en samler #2

  1. Hvor er de skønne!
    Du har sørme skarpe loppeøjne.. Jeg tror aldrig jeg har set sådan nogle på loppemarked før :-)
    Synes de to med øjenvipper er virkelig fine!

    1. Tak, Frk. Hansen – det kan jeg også selv lide at tro at jeg har ;-) Det er nu heller ikke ofte at jeg støder på hoveder som disse. Det har måske alligevel været for kitch til at være allemandseje gennem tiden – i modsætning til andre porcelænsfigurer…?

What's on your mind?

