Jeg – en samler #1

Noget af det bedste jeg ved er at gå på loppemarkeder. Sammen med min partner in crime/min mor, har jeg i mange år kørt Østjylland tyndt i jagten på gode fund. Og helt uundgåeligt har det gjort mig til lidt af en samler. Noget jeg egentlig ikke har tænkt så meget over før. Men et vue, med lettere objektive øjne, ud over min lejlighed (som jeg ikke har opholdt mig ret meget i den seneste tid, derfor de ‘objektive’ øjne…) afslørede for nyligt, at der findes op til flere samlinger af forskellig art i mit hjem. Så hermed 1. del af en føljeton.

Jeg har en svaghed for keramik. På 50’er-70’er-måden. Og åbenbart også for de blå/grønne nuancer, for det i hvert fald dem der dominerer samlingen voldsomt. Jeg ved ikke helt hvad det er, der tiltaler mig så meget ved keramikken. Måske er det det tunge gedigne håndværk…? Værdi og navn interesserer mig ikke, når jeg kigger efter keramik. Kun om form og farve taler til mig og gør det det, kommer det som regel med mig hjem. En overgang købte jeg så meget, at jeg i en periode nedlagde købeforbud for mig selv, efter devisen ‘for hver nyt stykke keramik købt, skal ét gammelt smides ud’. Rimelig strengt, ikke?! Det forbud er heldigvis blevet ophævet igen og på tirsdag skal jeg på loppis :-)

Hvad samler I på?

Keramik1

Keramik2

Keramik3

(red. Det viste keramik tæller ikke hele samlingen… Der er mere.)

11 meninger om “Jeg – en samler #1

  1. Det er virkelig også svært ikke at samle når der nu findes så mange fine (og billige) ting på loppemarkeder! Jeg samler vist på tøj – jeg køber simpelthen så meget i genbrug og syr og syr en masse jeg slet ikke har brug for, bare fordi jeg ikke kan lade være :)

    1. Det har jeg bemærket Tara ;-) Men det er da absolut heller ikke det værste man kan samle på. Elsker også selv at gøre gode tøjfund, velvidende at ingen andre har det samme :-)

  2. Jag är alldeles för bra på att fynda! Så bra att senaste månaderna har jag känt hur det börjat växa mig över huvudet. Har rensat ganska mycket här hemma i sommar och ska fortsätta lite till. Faktum är att den där en in, en ut-principen nog inte är en så dum idé, funderar på att tillämpa den sedan när jag kommit igenom rensningen.

    1. Sådan en udrensning foretager jeg også gerne ca. en gang om året. Det er nødvendigt for sådan nogle som os ;-) Faktisk har jeg påbegyndt en nu, så jeg kan være i mit hjem igen… Jeg kan anbefale omtalte princip – når du når så langt. På den måde kan der gå lidt længere imellem udrensningerne ;-)

  3. Ihh!! hvor jeg bare elsker den samling og som du jo ved har vi jo samme passion ;-)
    Jeg har faktisk sagt stop til mig selv i en periode og for at tilfredsstille samlergenet lidt har jeg nu øjne på tøj og møbler og så smugkigger jeg lidt på nips – Jeg gad altså godt være Jeres partner i crime ;-)

    1. Jamen du skal da bare snart med på tur så :-) Det er meget smart lige at skifte fokus engang imellem. Måske jeg skulle forsøge mig med det også :-)

  4. Åh det ser super dejligt ud. Elsker keramik og ja man behøver jo ikke vende bunden for at kunne konstatere om det er lækker keramik:-) Tak for kigget til din lækre smaling og glæder mig til den videre følgeton, ha en dejlig aften

    1. Tak og selvtak Mette :-) Næh, kvalitet kan jo være så mange ting og hvis man kan lide det man ser er det jo også en kvalitet. Rigtig god aften til dig :-)

What's on your mind?

