DIY: Halskæde

Lidt sammensyede stofrør, noget bånd og rester af gamle halskæder… Det kom altsammen i gryden sammen med en gammel perlekæde. Og efter lidt simren kom der denne lidt hippieagtige halskæde ud af det.

Hippie6

Jeg har ikke kunne lave en tutorial som sådan på den, for jeg har egentlig bare prøvet mig lidt frem, men udgangspunktet var den orange plastic perlekæde, som blev ‘foldet’.

Hippie1

Jeg satte en O-ring rundt om perlesnoren mellem to perler og det gav mig noget at fæstne de andre kæder i.

Hippie2

Stofrørene og båndet stak jeg også igennem O-ringene og syede sammen med et par sting. Til sidst viklede jeg en gang broderitråd omkring samlingerne for at få en pænere afslutning.

En stor træperle på til sidst og så var den færdig. Jeg valgte bare en binde halskæden sammen i nakken, men en smykkelås havde også været en mulighed.

Hippie3

Hippie4

Håber I nyder sommeren derude. Jeg er begyndt at tælle ned til en måneds sommerferie der byder på besøg fra det svenske, en tur til Stockholm og så ellers bare afslapning og hygge. 17 dage, 6 timer og 15 minutter tilbage…

14 meninger om “DIY: Halskæde

  1. Åh hvor er den fin. Jeg siger tak for inspiration til weekendens lille projekt. Har også sådan en rodekasse med diverse kæder som jeg aldrig får brugt, men de skal da få et nyt liv til en halskæde i denne stil :).

    1. Tak og selvtak, Mette :-) Det er jo ganske oplagt at få kigget lidt i den rodekasse. Jeg håber du finder noget du kan bruge :-)

  2. Så fin en løsning! Måske man skulle dykke ned i æsken med gamle smykker… Og jeg tæller også ned til sommeren.. 5 dage og så er der dømt 2 måneder og 13 dages sommerferie! ;-) -Hurra for at være SU fattig! Lyder som en skøn ferie I har planlagt.. Håber dagene nu her går møg hurtigt ;-)

    1. Øj, 2 måneder og 13 dage?! Gid det var mig. Ved bare at de 4 uger kommer til at smutte mellem fingrene på mig ;-) Jeg har på fornemmelsen at du har en en hel del at dykke ned i, i den æske. Spændt på om du finder på noget :-)

  3. Vad kul att jag hittade hit! Blev väldigt inspirerad av dina halsbands-remakes. Har lagt till dig på min länklista nu, så att jag inte ska missa framtida inlägg. :)

    1. Jamen velkommen til og tak for de fine ord :-) Din egen blog er også vældig snygg. Den skal jeg helt sikkert besøge igen :-)

What's on your mind?

