Noget om når ting går i ring

Jeg har de sidste snart to år arbejdet on/off som rekvisitør på Aarhus Teater. Jeg elsker det teater og er slet ikke i tvivl om, at jeg er havnet på den rette hylde. Det har dog været en turbulent periode, rent arbejdsmæssigt, hvor jeg det seneste år kun har kunne tænke 2-3 måneder frem. Men nu lysner det forude – jeg er sikret et år frem nu og fastansættelsen er ikke så langt væk længere, som den har været. Til gengæld har jeg kun 31 timer om ugen det næste år. Og det kan jeg ikke leve af. Så jeg har taget en beslutning, som jeg faktisk ikke havde troet jeg nogensinde ville tage igen.

Egentlig er jeg uddannet beklædningsdesigner, men jeg slog op med modebranchen for godt og vel 4 år siden, efter at være kørt uendeligt træt i at forsøge at sælge mode i en tid hvor ingen turde, kunne eller ville bruge penge. Og da den dyre uddannelse og et langvarigt forsøg som selvstændig stadig præger min økonomi, har jeg indimellem bandet det langt væk, at jeg har brugt tid og penge på noget, som jeg var overbevist om, at jeg aldrig ville komme til at beskæftige mig med igen. Men. Nu sidder jeg så faktisk her og syer på prototypen på en jakke, som jeg håber kan blive en del af min redningsplan. Måske udvider jeg konceptet med lidt flere items, hvis tingene går vel, men små slag nu…

Sy

Planen er at bygge mig en fin shop, hvor jeg kan sælge både disse one-of-a-kind-jakker og illustrationer. Jojo, jeg har da shoppen her på bloggen, men køn er den jo ikke, ej heller særlig effektiv. Så nu vil jeg gerne spørge jer gode mennesker derude: Har I nogen erfaring med etablering af webshops – evt. jeres egen? Jeg overvejede at bruge Bigcartel (som jeg kun har hørt godt om), men findes der andre alternativer jeg burde kigge på? Håber I har lyst til at dele jeres erfaringer med mig.

Enjakke

 

 

God Pinse! :-)

 

 

 

13 meninger om “Noget om når ting går i ring

  1. Tillykke søde! 1 år, det er sku da dejligt :-) Glæder mig meget til at høre mere om dine planer, meget snart ;-) og selvfølgelig bliver det et hit m. shop! Hvis jeg kunne/måtte havde jeg fluks lavet min egen shop, men så heldig er jeg desværre ikke pt. Så det er bare med at gøre det og jeg ville nok vælge Big Cartel ;-)

  2. Det er SÅ godt med den beslutning søde Mette:-) Jeg glæder mig rigtig meget til at se din shop og til at købe lidt accessories (hvis du beslutter dig for at lave noget af det) , som jeg jo hverken gider eller kan finde ud af selv at lave:-) Jeg er med i Big Cartel koret:-)
    Og 1000 tak for en max. hyggelig dag…

    1. Det siger jeg i hvert fald også, søde Karina :-) Altid hyggeligt!
      Jeg kan også mærke at det føles helt rigtigt med den beslutning – så må vi jo bare håbe at andre også synes det ;-) Vi ses til Pop Up!

  3. Hurra for fast job det næste år! :-)
    Spændende med shoppen. Jakken ser rigtig skøn ud! Dine illustrationer er et sikkert hit. -Jeg ærgrer mig stadig over ikke liiige at kunne forklar mig (og Hr. Kæreste), at det er livsnødvendigt at kaste mad-pengene efter din illustration Headphones! Men bare vent! -Når jeg smider SUen kaster jeg mig over shoppen…. -om 2 år ;-) ;-)
    Jeg håber du finder vej i webjunglen og glæder mig til at se shoppen!

  4. Jamen hvor lyder det skønt! Stort tillykke med det og din beslutning om din shop! Alt hvad der kommer fra din hånd vil helt sikkert gå som varmt brød. Det ser jo allerede super spændende ud, kæmpe held og lykke med det hele herfra!

  5. jeg ved ikke om du allerede har fået oprettet din webbutik. Ellers findes der også Tictail i stedet for bigcartel. Jeg kender ikke så meget til Tictail endnu, men har kun læst gode ting om den indtil videre. De bruger paypal som betalingsmetoden. Men jeg glæder mig rigtig meget til at se hvad du får syet.

    1. Nu du nævner det, har jeg da faktisk også set nogen bruge Tictail, så det vil jeg da lige kigge nærmere på. Tak for tippet! :-) Jeg glæder mig også til jeg kan begynde at vise noget frem, kan du tro.

What's on your mind?

