DIY: Sweatshirt med “fjerpragt”

For et par indlæg siden, truede jeg med at ville prøve at lave en sweatshirt med “skindfjer” a la Le Bestiaires fine bluser. Og det har jeg gjort nu. Den ser sådan her ud.

Fuglesweat6

 

Den var ret nem at lave, men kræver selvfølgelig lidt tålmodighed. Først skal der klippes en hulens masse skindstykker…

Fuglesweat

Så brugte jeg en del tid på at lægge stykkerne på blusen og finde ud af hvordan det skulle se ud (imellemtiden nåede min veninde at lave 3 varianter af lignende stykke beklædning, så måske er det bare mig…?)

Fuglesweat2

 

Da jeg endelig blev enig med mig selv om udformningen, gik jeg igang med at sy stykkerne på blusen. De øverste først. Hvis man vil have et mere symmetrisk udtryk kan der være en fordel i at starte med det inderste/nederste lag og så arbejde sig op ad.

Fuglesweat4

Fuglesweat5

 

Og sådan ser det så ud bagfra. Jeg må tilstå at jeg ikke lige har haft den på endnu. Måske fordi den er jo lidt opsigtsvækkende (og Svenskeren sagde at den lidt ligner om et kostume. Jeg arbejde på et teater, sååååå…).

Fuglesweat3

Måske tør jeg, at tage den på imorgen.

 

 

Ps. En bluse som denne kan sagtens vaskes på 30-40 i vaskemaskinen.

 

 

13 meninger om “DIY: Sweatshirt med “fjerpragt”

  1. Den er da så fed!! På med den first thing! Er blusen købt eller har du selv syet den? Jagter nemlig mønster på præcis den model.

    1. 1000 tak! :-) Blusen er fra H&M til en billig penge. Men jeg mener bestemt, engang at have købt et Onion mønster meget lig denne model. Håber du finder det :-)

  2. ihh den er blevet fin. Husk på at nogle gange skal man tænke kvalitet frem for kvantitet ;-) Jeg render jo rundt med læder fjer på hele tiden nu :-) måske jeg lidt hurtiger bliver træt af det

What's on your mind?

