På kræmmermarked

Hvis man befinder sig i nærheden at Århus i de kommende dage, vil jeg anbefale at man lægger ruten forbi Tangkrogen, hvor der til og med søndag er kræmmermarked. Der er (som sig hør og bør på kræmmermarkeder) en del skrammel, men i år virkede der faktisk til at være mange flere ‘loppe-stande’ end ‘skrammel-stande’. Meget retro, meget shabby og en helt masse midt imellem.

Jeg har været afsted hele dagen idag, sammen med min mor. Det er en årlig tradition og turen er kun for hardcore tingfindere – altså ingen mænd, ingen børn og ingen pivskide! Der skal drikkes kaffe, spises klamme pomfritter og hver en ‘gade’ skal traves igennem. Intet må overses. Those are the terms.

Der var rigtig mange ting der fristede, men vi var faktisk ret beherskede. Måske fordi der næsten var for meget…? Men lidt er jeg da kommet hjem med. To fine sommerskjorter (den ene med katte, den anden med et fint snit), noget grå/sort kuglekæde, lidt neonfarvet smykkesnor, et nyt lager af verdens bedste hårelastikker og så lige et par ørestikker til et lille DIY-projekt.

Jeg er ganske godt tilfreds med rovet. Det har været en dejlig dag, jeg har fået sol på næsen og ømme fødder. Så kan man næsten ikke forlange mere.

Fund

Fund2

Fund3

Håber I nyder jeres Kr. Flyvedag derude! :-)

 

 

4 meninger om “På kræmmermarked

  1. Fine ting du har fundet! Det lyder godt at der er mange loppestande, jeg har selv planer om at jeg lige skal forbi nu det er der :)

What's on your mind?

