DIY: Kaffe”varmer” til stempelkanden

Og det med “varmer” skal nok tages lidt let, for den scorer i virkeligheden ikke mange point på praktikalitet. Men pyt med det, jeg synes det ser pænt ud og så må jeg jo bare drikke kaffen inden den når at blive kold…

Kaffe1

“Varmeren” er supernem at lave. Jeg har skåret et stykke skind til, så det passede med målene på kanden og derefter skåret et lille hak ind i hver ende, for oven og for neden, så det passer med hanken.

Kaffe2

Derefter gjorde jeg skindet vådt (gennemblødt), satte det rundt om kanden og stillede den til tørre natten over. Dagen efter var skindet tørt og havde formet sig fint efter kanden. Det er dog stadig nødvendigt lige at holde det på plads med en strop af en art. Til det formål har jeg brugt et stykke bændel med et metalspænde. Der findes som regel forskellige varianter af den slags i stofbutikker eller hobbyforretninger.

Jeg synes kombinationen af læderet og stroppen giver kanden et lidt industrielt look, som er meget cool.

Kaffe4

Kaffe3

 

 

 

2 meninger om “DIY: Kaffe”varmer” til stempelkanden

  1. Du ved jo, at jeg elsker læder! Den er bare så fed!!! Thumbs up for dit lækre læder og varm kaffe ;-) ha en rigtig dejlig uge kære Mette og tak for den smukke idé!

What's on your mind?

