DIY Re-fashion: The Shirt formerly known as Dress

Min Stella Nova kjole er blevet til en skjorte. Klip klip, sy sy og så lige nogle spikes/nitter i stedet for knapper og så var det som at få nyt tøj. Jeg glæder mig til lidt lunere vejr, så den kan blive luftet med et par højtaljede jeans og bare fødder i ballerina’er.

Stella1

Fra knælang kjole til kort skjorte.

Stella2

Jeg udskiftede knapperne med nogle (utroligt tunge og kolde – ikke heeeelt gennemtænkt) nitter, for at bryde det fine og lidt søde udtryk som pailletterne uundgåeligt giver.

Stella3

Kanterne har jeg blot syet med et dobbelt ombuk, så meget nemmere bliver det næppe.

Stella4

 

 

English recap: After a little cutting and a bit of sewing I turned my dress into a shirt. I also replaced the buttons with spikes to make it look a little less cute. Now I’m just waiting for summer to come…

 

 

 

6 meninger om “DIY Re-fashion: The Shirt formerly known as Dress

    1. Tak Mette. Ja, sjovt som man skifter stil. Engang var kjolen meget mig – nu er skjorten meget mere mig :-) Rigtig god dag til dig :-)

  1. Det er sjovt, jeg har en kjole også fra Stella Nova magen til men med stopper i stedet. Måske den skulle friskes op på denne super lækre Mettemetode! Smuk refashion! Tusind tak for ideen og hav en rigtig dejlig weekend!

    1. Tak og selvtak Mette! Endnu engang må vi jo konstatere at vi deler smag i mange ting :-) Og hvis du ikke får brugt din kjole, synes jeg da, at du skal kaste dig ud i det. Måske kan du give den nyt liv igen :-) Rigtig god weekend til dig også!

What's on your mind?

