DIY: Tilbage til 70’erne

Jeg har fået en cykelhjulsvæv af min veninde. Godt nok er dette eksemplar ikke lige lavet af cykelhjul, men af træ. Men grunden til at det hedder sådan, er at man, i følge den bog som jeg samtidig lånte af min veninde, kan lave væven selv af et gammelt cykelhjul (eller barnevognshjul, måske?). Ifølge Ditte (veninden…) lavede man den slags på fritidshjemmet. Jeg har så aldrig gået på fritidshjem eller nogen anden form for daginstitution, så derfor er konceptet helt nyt for mig (Som voksen er det gået op for mig, at jeg mangler en del af de færdigheder, som man åbenbart tilegnede sig i daginstitutionerne. F.eks. er jeg en dør med en strikke-lise, viser det sig. Har prøvet at tage den op med min mor, men hun siger bare, at til gengæld havde jeg så en gade fyldt med andre unger og en skov at lege i, sååååå….)

Men det her er altså ret sjovt og nemt (jaja, det kan da godt være, at det lige tog en time at finde ud af hvordan den skulle trådes! Men bagefter var det nemt), selvom jeg ikke helt ved hvad jeg skal bruge de færdig runde dimser til. Jeg tænker grydelapper, bordskåner og måske bare noget sjovt vægpynt. Har I nogle gode forslag?

Cykelhjulsvævning

 

 

 

4 meninger om “DIY: Tilbage til 70’erne

  1. Åh den ser så hyggelig ud! Er helt sikker på at du finder på noget genialt med dine væverier! Måske man kunne hæfte dem på nogle runde puder :-) ha en smuk aften!

What's on your mind?

