DIY Re-fashion: Fra vest til cardigan (med gæsteoptræden)

Jeg har aldrig rigtig kunne finde ud af det med veste. Altså hvornår man skal bruge dem… Jeg er en frossenpind af format, så at bruge dem som overtøj er udelukket. Så fryser jeg jo på armene! At bruge dem som inde-overtøj (?!), virker bare lidt fjollet på mig. Jeg er i virkeligheden mere en cardiganpige. Alligevel skulle jeg åbenbart bare eje ruskindsvesten fra H&M for et par år siden. Det er ikke meget den har været brugt, må jeg nok tilstå.

Vest05

Men en dag gik det pludselig gik op for mig. Hvis vesten nu fik ærmer, ville jeg nok komme til at bruge den, for så ville det jo være… en cardigan! Og heldigvis har jeg en meget sød veninde, som er mester i strikning, og som gerne ville strikke et par ærmer til mig (TAK søde Ditte!). Udgangspunktet var egentlig, som det anes på tegningen, at ærmerne skulle have haft et mønster. Men jeg fortrød og ville hellere bare holde det enkelt og mere anvendeligt. Det har jeg til gengæld ikke fortrudt. Jeg må sige, at jeg er blevet overordentligt glad for min nye cardigan, som i disse kolde dage tjener som et dejlig varmt ekstra lag under jakken og til foråret og sommer sikkert bliver perfekt som overtøj til de knap så varme dage.

Vest-tegning

Vest1

Vest2

Vest3

Vest4

 

Dette koncept kan jo nemt overføres til en jakke, blazer eller lign. som trænger til nyt liv. Det er forholdsvist nemt, at fjerne et par ærmer og rigtig nemt, at sy et par nye strikærmer i. Måske har du endda en gammel strikbluse, som kan ofres til formålet.

 

English recap: So I bought this suede vest a couple of years ago, even though I don’t really understand the concept of that particular piece of garment. I’m really more of a cardi-girl. That is also the reason why I haven’t used very much… Fortunately for me, one of my very dear friends, is also an excellent knitter! In no time she made me a pair of sleeves and now I’m loving my new cozy cardigan.

 

 

5 meninger om “DIY Re-fashion: Fra vest til cardigan (med gæsteoptræden)

  1. Velbekomme søde Mette. Det er en fornøjelse at være med på sidelinien med dine DIY, man bliver så inspireret

  2. Pingback: OilCoolant.com

What's on your mind?

