Weekend, syslerier og bagværk

Weekenden er ved at være slut. Det har været en af dem, der er fløjet afsted. Men den er også gået med kreative syslerier og det var tiltrængt. Jeg fordeler mig på to adresser lige for tiden og det vanskeliggør den spontane kreative udfoldelse en anelse. Men med lidt planlægning og en stor taske (og et par poser), så går det alligevel.

Forleden dag fik jeg gravet en gammel klassiker frem fra gemmerne. Perlevæven. Jeg havde helt glemt hvor hyggeligt det er, at væve med perler. Men også hvor lang tid det tager… Heldigvis bliver resultatet rigtig fint og eksklusivt, synes jeg. Hvad der skal komme ud af det jeg har fået lavet, ved jeg endnu ikke, men jeg viser det selvfølgelig når jeg når så langt. Jeg havde også tænkt mig, at forsøge mig ud i perlesyningens kunst. Det har jeg faktisk aldrig prøvet, men jeg forestiller mig, at det måske er en endnu mere langsommelig process, så det bliver nok ikke lige idag.

Perlevæv1

Perlevæv2

Perler

Jeg har også haft tid til at bage lidt og det kom der nogle lækre, sprøde og meget sunde knækbrød ud af. Det var første gang jeg prøvede det og jeg er utrolig glad for at ordet rustikt findes, for kønne er de ikke. De er rustikke!

Knækbrød1

Knækbrød2

Opskriften på knækbrød kan findes her og perlevæven kan anskaffes her. Nu vil jeg runde søndagen af med at bage en omgang hindbærsnitter til at forsøde en ny uge med.

Jeg håber jeres weekend har været ligeså god og hyggelig.

 

 

10 meninger om “Weekend, syslerier og bagværk

  1. Det var da utroligt!
    Så sent som i formiddags tænkte jeg på, om det mon var muligt at finde en opskrift på knækbrød, hvor der IKKE skulle små kerner (birkes o-lign.) i.
    Jeg har nemlig super gamle plumber :(((
    Så henviser du lige til en lækker opskrift, der er som skrevet til mine tænder.
    TAK for det :))))

    Fortsat god søndag :)

    1. Haha, jamen selvtak Marianne! :-) Sådan opererer skæbnen på forunderlig vis nogle gange ;-) Jeg håber du får dem bagt, for de smager altså virkelig godt. God søndag til dig!

    1. Jamen det skal du da også så! :-D Jeg lover du får det sjovt. Og tak – mønstret er fra en gammel 70’er bog om perlevævning, så vidt jeg husker :-)

  2. Vidunderligt med tid til kreahygge. Så fantastiskt mønster! Min mormor har gentagende gange forsøgt at lære mig, men tålmodigheden er bare ikke rigtigt til det. Men der kan jo lave så smukke ting, min mormor har lavet både lysetager, dækkeservietter og lamper. Rigtig god fornøjelse og håber du får en rigtig rigtig dejlig uge kære Mette

    1. Uh, din mormor lyder som en sej håndarbejdsdame! Men det er sandt, det kræver lidt tålmodighed. Jeg synes dog, at den bliver nemmere at finde, når man kan se de fine mønstre der lige så stille træder opstår, som arbejdet skrider frem :-) Jeg håber også du får en dejlig uge. Håber der snart kommer mere fra din hånd ;-)

  3. Uh fint perlemønster Mette:-) Og knækbrødene ser også lækre ud. Jeg har prøvet at bage hindbærsnitterne nu efter din opskrift….uhmmmm som de bare er lækre. Så jeg kan kun støtte op om det projekt:-)

    1. Tak søde Karina :-) Jeg så godt billederne på din blog. De er nemlig überlækre og jeg fik også bagt en ny omgang. Denne gang med rigtig smør – det bliver de ikke ringere af ;-)

What's on your mind?

