DIY: Skindkrave med hulmønster

Jeg er ikke helt færdig med det med kraver endnu. Heller ikke selvom jeg faktisk ikke er så god til at få dem brugt. Jeg synes bare de er ret fine og de gør noget særligt for en måske ellers lidt kedelig bluse eller lignende.

Det var egentlig meningen at denne krave skulle have været i noget kraftigere skind, men grundet en tanketorsk (husk lige at spejlvende den ene side af mønsteret, når du tegner det over på skindet, ikk’?) og det der med (mangel på) tålmodighed, som vi har talt om før, så blev det altså det ene ærme fra Rikke Mai-jakken der endte med at blive ofret for sagen. Men det endte lykkeligt, for det tynde og superbløde skind passer rigtig fint til faconen og hulmønsteret i kraven. Så sådan kan det jo gå…

Hullerne har jeg lavet med en hultang til læder. Som lukning syede jeg bare et bånd på hver del og foran samlede jeg delene med en O-ring. Alternativt kunne man jo vælge at sy den sammen foran og evt. sy en tryklås i bagpå. Mulighederne er mange.

Krave1

Krave2

Krave 4

Krave3

Skabelon til kraven finder du her: Krave

Alt du skal gøre er at printe den ud og gå i gang.

God fornøjelse!

 

 

 

9 meninger om “DIY: Skindkrave med hulmønster

  1. Absolut vidunderlig! Ja hvis ikke det var fordi kan være lidt hårdt at lave huller i læder, så kunne kan godt blive bidt af det! Så smukt mønster, total flot! Du er jo fantastisk

What's on your mind?

