DIY: Le Paper Globe

Som jeg nævnte forleden dag, er en del af min juleferie blevet brugt på at lege med papir. Og i min søgen efter inspiration og skabeloner fandt jeg denne papirglobus. Jeg synes simpelthen den er genial! Så lad mig præsentere Le Paper Globe. Til fri afbenyttelse og foldning. Designet af Joachim Robert, som er så flink og generøs, at han har lavet både print-klar skabelon og en udførlig vejledning til hvordan den skal foldes og samles.

Jeg har printet min ud på 200g satinglat kopipapir og det virkede som en meget passende kvalitet. Den tager lidt tid at lave, da der er meget klippe/skærearbejde i den, men jeg synes den er det værd.

Den sorte honeycomb ball i forgrunden har jeg også selv lavet og hvis man har lyst til at give sig i kast med det, findes der en fin vejledning her. Selvom det er sjovt, at man selv kan lave dem, synes jeg nu at det er et lidt for langsommeligt projekt i forhold til hvor lidt de koster, at købe færdige. Men godt er det at vide, at det også kan lade sig gøre.

Globe 2

Globe1

 

God foldning!

 

 

8 meninger om “DIY: Le Paper Globe

  1. Hvor er den sjov! Den vil være den perfekte lille gave til min kæreste, der har ønsket sig en globus i laaaange tider, men jeg synes altså ikke rigtig om dem – de er ligesom lidt for kedelige. Denne fold selv er dog en helt anden snak!

  2. Hvor er den fin! Tror vist snart jeg skal have gang i folderiet :-) og hvor er du vild! lav selv honeycomb ball, du ejer altså en god portion tålmodighed :-) Glæder mig til på Mandag!

    1. Narrrj Pia kommer du med? Feeedt:-) Jeg glæder mig SÅ meget til at se jer.
      Fed globus Mette:-) Jeg har også en idé til noget vi kan lave….lidt a la globussen på mandag:-) Det er sååååå fint, og ikke min egen idé (desværre)

    2. Hmm, ved altså ikke helt, med der tålmodighed Pia… Hvis jeg havde meget af den, tror jeg måske resultatet ville være blevet meget bedre. Det er nok mere manglen på den, der gør at projektet ikke lige fanger ;-) Jeg glæder mig også – det bliver SÅ hyggeligt!

  3. Den er bare så skøn! Altså Mette som du kan friste! Puha, det er noget af en bedrift med din honey comb, vildt blæret må jeg sige! Har kun prøvet i 6 lag læder med med 6 limpunkter, du er überfantastico som altid! Ha en rigtig dejlig uge!

    1. Tak skal du ha’ Mette! Må jo indrømme at det også var en lige lovlig stor mundfuld, men nu kan den streges fra listen ‘Things to do before I die’ ;-) Ha’ det fantastisk søde Mette :-)

What's on your mind?

