DIY: Vase make over & noget om tålmodighed

Jul og nytår er overstået (håber I kom godt igennem begge dele) og et nyt år er begyndt, så NU! må det godt blive forår. Jeg trænger gevaldigt til farver, lys og friske blomster, så derfor er denne vase et kærkomment indslag ovenpå julepynt og gran.

Nu skal jeg også nok være færdig med at spraymale ting for en tid (med løg på. Der kommer mere). Men jeg faldt over denne vase en dag i en gen’er. Den omviklede hank var jeg ret vild med. Den grumsede 70’er farve på vasen… Not so much. Så jeg tænkte, at den nok ville blive fin, hvis den fik en tur med spraydåsen. Og den blev den faktisk, synes jeg.

For at være sikker på et helt fint og ensartet resultat gav jeg den en omgang primer først. Derefter forsøgte jeg mig med et begreb der ellers ligger mig ret fjernt. Tålmodighed. Til dem der heller ikke bruger det så meget, kan jeg sige; det virker faktisk. Jeg gav vasen 3-4 tynde lag og lod den tørre imellem hvert lag (i modsætning til: Giv den gas og dæk hele objektet på én gang og i første skud). Og dette er det hidtil bedste resultat jeg har opnået med en spraydåse. Så det der tålmodighed er altså åbenbart en dyd, som de siger…

Vase 5

Vase1

Vase2

Vase3

Vase4

 

 

14 meninger om “DIY: Vase make over & noget om tålmodighed

    1. Tak Kira! :-) Jeg blev også selv overrasket. Havde faktisk ikke troet at man kunne få det så pænt og glat. Jeg tilskriver det brugen af primer først (og så måske også lige det der tålmodighed).

  1. Uhhh den teknik (tålmodighed) er heller ikke så tit jeg praktiserer. Men jeg kan da godt se at det virker. Wauw den er bare super flot

    1. Tak søde Karina. Nej, er det ikke lidt sjovt, at vi er nogen der har sådan en slags selektiv tålmodighed. Hvis det handler om et stykke papir og en blyant, kender den jo nærmest ingen grænser ;-)

What's on your mind?

