DIY: Nålepude med fartstriber

Jeg LOVER at det er det sidste indlæg, der involverer plasticfigurer af nogen art. I en rum tid, i hvert fald… Men jeg havde jo altså for lang tid siden (da jeg købte elefanten til dette projekt) købt mig en zebra, med det formål at lave en nålepude ud af den. Og da jeg lige er blevet “tante” til en yndig lille pige, som jeg selvfølgelig har tænkt mig at forkæle med hjemmesyede bamser og tøj, hvad er så et mere passende arbejdsredskab, end en nåle-zebra?

Zebra3

Zebra2

Zebra4

Det er et uforskammet nemt projekt, som tager et øjeblik at lave. Jeg klippede en cirkel på ca. 10 cm i diameter i stof, syede en rynketråd hele vejen rundt i kanten og og trak cirklen halvt sammen. Inden jeg strammede helt til puttede jeg en håndfuld polyester-fyld i den. Strammede til, fæstenede tråden og limede “bolden” på zebraen med limpistol.

Så var det, at det bagefter kammede lidt over og jeg kom til at vikle nogle andre dyr ind i noget garn og nogle pom pom’er. Men det er jo også vinter…

12 meninger om “DIY: Nålepude med fartstriber

    1. Hej Lise
      Tak skal du ha’. Zebraen er fra Tiger. Jeg så at de stadig havde nogen forleden – i hvert fald i min lokale biks. De andre er nogen min mor har fundet i en genbrugsbutik. Jeg håber det lykkes dig at finde nogen, så du kan lege med :-)

    1. Hej Marianne
      Ja, ikke? Jeg må jo indrømme, at jeg ikke helt selv har fundet på det ;-) Har vist set det et sted (sikkert på Pinterest) og er blevet inspireret. Men det er jo heldigvis også tilladt :-)

What's on your mind?

