DIY: The revival of the scooterstøvle

Jeg har leget med narvsværte igen. Sidst var det disse sko det gik ud over. Denne gang var det mine ‘scooterstøvler’. De trængte, for det første til en alvorlig opfriskning, og for andet var jeg bare ikke længere så vild med den brune farve de havde. Støvlerne fejlede til gengæld ikke noget, så jeg tog chancen og gav dem en make over med noget sort narvsværte. Og det gik heldigvis godt. Det “spændende” ved farvning af sko, er jo at man aldrig kan være helt sikker på hvordan resultatet bliver. Der er så mange faktorer, der spiller ind for hvordan det færdige resultat bliver, så det er altid et sats. Denne gang var jeg dog ekstra omhyggelig med at rense godt af med rensebenzin, inden jeg gik igang. Det lønnede sig. Så med en ny hæl og gummisål, er det faktisk som at få nye støvler. Vinter, kom an!

(Jeg har sagt det før, men siger det lige igen. HUSK gummihandsker og god udluftning. Og så bliver det ekstra pænt, hvis man lige giver læderet en tur med noget læderfedt bagefter.)

 

 

 

4 meninger om “DIY: The revival of the scooterstøvle

    1. Tak søde Pia :-) Jeg er også blevet rigtig glad for dem – for 2. gang. Og ja, syningerne bliver også sorte. Det er jo det gode ved narvsværte; det farver alt! :-)

  1. Jamen altså Mette! Hvor er de bare smukke, sikke en forvandlig. Jeg er godt nok også rigtig dårlig til at smide mine støvler ud, hvis sålen er i orden, så får de nyt liv. De er godt nok totalt fede! Så er du klar til sneen, håber du får en dejlig dag!

    1. Mange tak, Mette :-) Jeg synes nemlig også de er fede. Dog, med sneens (og kuldens) ankomst, er jeg nu blevet mindet om at de faktisk ikke er specielt varme… Men de er pæne! ;-) Håber du nyder det fine vintervejr.

What's on your mind?

