DIY: Sløjfe á la Marni

Jeg kan ret godt lide det meste af det Marni strikker sammen. Og denne sæson er ingen undtagelse. Især kan jeg lide sæsonens sløjfer, både i form af broche og bælte.

 

 

Men jeg har ikke råd til at iklæde mig den slags luksusheder, og i virkeligheden er det jo ganske enkelt at lave noget lignende selv. Så det har jeg kastet mig ud i.

Til formålet har jeg brugt:

– Ca. 2,30 m velourbånd i stykker fordelt således: 2 x 32 cm, 1 x 11 cm, 1 x 75 cm og 1 x 72 cm

– Allround lim

– En brochenål

– Nål & tråd

 

1. Lim de to stykker på 32 cm sammen vrang mod vrang. Fold derefter de to lange stykker på midten og kom lim imellem.

2. Fold det 32 cm lange stykke så enderne overlapper hinanden med 1-1 1/2 cm og sy dem sammen.

3. Fold det korteste stykke henover midten på det sammensyede stykke og sy også dette sammen. Det skal helst sidde så stramt som muligt rundt om det der nu er blevet til sløjfen.

 

 

 

4. Smelt de ikke-foldede ender på de to lange stykker let med en lighter, og læg dem ovenpå hinanden, lidt forskudt for hinanden som på billede 4. Sy dem derefter fast på sløjfen.

5. Sy til sidst brochenålen fast bag på sløjfen. And be done!

6. Pas under processen på eventuelle kattesnuder. De limer godt, men bliver så tunge at have hængende om halsen…

 

 

 

 

 

6 meninger om “DIY: Sløjfe á la Marni

  1. Du er sej Mette! Hvor er den smuk, skægt vi kredser altså om de samme små vibrationer, har også sløjfer i hovedet. Den er så flot og helt vildt lækker til din bluse. Ha en dejlig aften og tusind tak for sløjfen :-)

  2. 1000 tak Mette! :-)
    Ja, jeg har også på fornemmelsen, at vi inspireres lidt af de samme ting ;-) Og sløjfer (og pufærmer) tror jeg bare aldrig rigtig, at jeg bliver træt af. Ha’ en dejlig tirsdag!

  3. SÅ fint! Jeg har først lige opdaget din blog nu (hvorfor ved jeg ikke), men her er jo rigtig mange finde ting og jeg har allerede tilføjet til min diy liste. Sløjfen her skal helt sikkert med!

    1. Mange tak Mette! :-) Skjorten er en tussegammel sag – vistnok købt i Bik Bok for 5-6 år siden. Temmelig forvasket, men jeg elsker den stadig ;-)

What's on your mind?

