DIY: Ny kamera rem

Jeg har lige siden jeg fik mit nye kamera, haft lyst til at lave en ny rem til den. Det er mig en gåde, hvorfor sådan noget, fra producentens hånd, skal være så grimt, når nu kameraet er så pænt og der sandsynligvis er kælet for detaljer og udformning i en nærmest pernitten grad. Tilmed har man valgt at lave et system til påsætning af remmen, som gør det stort set umuligt at finde en løsning udover den de selv har fundet på. Mænd! (Ja, jeg går på helt helt fordomsfuld vis ud fra, at det er mænd der har designet skidtet!)

Så min løsning endte op med at blive den mest primitive, mest simple af alle. En læderrem og to nitter. Bum! Nå ja, og lidt læderolie til at patinere med. Og det fungerer sådan set meget fint. Eneste problem: Frk. Multiple Choices her kan så ikke skifte sin rem ud med en anden, uden at skulle ødelægge den første. Det er ikke optimalt. Jeg tænker videre…

 

 

 

 

Er I iøvrigt snart ved at være træt af at se på mit gevir? Det er lige gået op for mig, at det er brugt ret mange gange som rekvisit til photoshoot. Det er bare som om at alt klæder et gevir, er det ikke rigtigt? ;-)

 

 

 

8 meninger om “DIY: Ny kamera rem

  1. Fedt! Sådan én vil jeg også lave! :)
    Jeg har godt overvejet dit tætte forhold til dit gevir.. Men du har helt ret, ALT ser godt ud på et gevir! ;)

    1. Haha, ups! Ikke så godt, at nogle af jer har opdaget før jeg selv har ;-) Og tak! Det er jo heldigvis rigtig nemt at lave, så det er bare med at kaste sig over det :-)

  2. Lækkert. Virkelig! Geviret er skønt. -Måske din helt egen lille skjulte blog-maskot :-)
    Hvordan får du nitterne sat på. Har du sådan en nitteklemmer?
    Hilsen Frk. Hansen

    1. Tak skal du ha’! Og du har luret den, Frk. Hansen; det er vist blevet så meget en maskot, at jeg overvejer om det skal indgå i et nyt logo ;-) Nitterne har jeg banket i med hammer og på et hårdt underlag :-)

  3. Wow den er smuk! Rigtig skønt læder og klær dit kamera sper godt! Ja jeg havde også fat i diverse reservedele, da jeg skulle udtænke min. Men din er da super nem, tak for det skønne Mette! Jamen mere gevir, det kan vi da aldrig få nok af! Ha en smuk weekend

    1. Tak og selvtak sødeste Mette :-) Den er nemlig så nem, at skulle jeg blive træt af farven eller noget andet, så tager det kun et øjeblik at lave en ny. Tag den, Nikon!! ;-) Dejlig weekend til dig!

What's on your mind?

