DIY: Cork-love! # 1

Jeg har godt nævnt, at jeg er synes kork er toppen for tiden, ikke? Og jeg har også nævnt, at man i en af mine yndlingsbutikker kan købe kork i plader og kugler. Så det har jeg selvfølgelig gjort.

Jeg fandt nemlig disse kork-kugler en dag og tænkte at de ville være fede som perler i en kæde. Men der var ikke hul i dem, så det måtte komme an på en prøve, om man kunne bore huller i dem, uden at splitte det hele ad. Det kunne man godt! Jeg gik lidt forsigtigt til værks og startede med at forbore et hul med et 1,5 mm bor. Derefter borede jeg igen med et 4 mm bor. Og det gik ganske fint.

De er ret fede som perler, synes jeg. Og jeg tror da også lige at jeg skal prøve at lave et armbånd eller måske noget øreringe, nu det var så nemt.

 

 

 

 

 

9 meninger om “DIY: Cork-love! # 1

    1. Hej Ida. Det synes jeg helt sikkert du skal :-) Jeg brugte en af de små handy (dame)boremaskiner til at lave huller med. Det er simpelthen for hårdt at presse igennem korken med håndkraft.

  1. Ih Mette så fin en halskæde, de er da så skønne de kugler! Ej så kan man jo lave sin egen FermLiving hack ;-) ja jeg er også helt 100 % kork lover, må også snart tid til mine kork indlæg. Og tak for tippet, den er SÅ smuk din halskæde.

    1. Tak og selvtak Mette :-) Ja, jeg venter altså meget spændt på dine korkindlæg (Fnis! Lyder som noget man kommer i sine sko…). Du har jo garanteret fundet på noget fantastisk ligesom du plejer :-)

  2. Hej Mette. Jeg har ledt og ledt efter disse kork perler/kugler men kan ikke finde dem nogle steder i kbh, Skal bruge dem i forbindelse med aflevering. Vil du ud med hvor du har fundet dem henne :o)… ?
    Mvh Sanne

What's on your mind?

