Anbefaling: Archi Tegn

Hvis man er kreativ indenfor det illustrative eller blot er god til at få øje på muligheder i mange mærkelige materialer, og tilmed bor i Århus-området, så bør man virkelig kende Archi Tegn. Det er en butik, som er tilknyttet Arkitektskolen i Århus og ligger på Nørreport 16 – helt camoufleret, uden at gøre noget som helst væsen af sig. Så man skal vide, at den er der. Men det er den. Jeg ville gerne bo i den. Her finder man bøger indenfor arkitektur og design, tegneartikler, papir af alverdens slags og alt muligt andet spændende.

Jeg kan altid, uanset hvornår på måneden det er, retfærdiggøre en tur i Archi Tegn (jeg har ikke lige prøvet, om det virker på min bankmand – undskyld Hanse-mand…) og jeg kommer altid derfra med et eller andet spændende, der kan danne basis for et nyt projekt. Og så lige et par filtpenne mere…

Her er, hvad der er kommet med hjem fra de seneste besøg: Karton og papir i lækre farver, kork både i plade og kugleform og noget hullet karton, som jo ganske indlysende bare ber’ om, at få klasket noget korssting på sig.

 

 

 

Et enkelt kig på deres hjemmeside og jeg ser nu, at både Kolding og Ålborg faktisk også er så heldige at have en Archi Tegn. Der kan man bare se. Sikke muligheder!!

 

God lørdag!

 

 

 

 

6 meninger om “Anbefaling: Archi Tegn

  1. Samme tanke! Du var bare hurtigst :-) Jeg havde selv tænkt på jeg snart måtte lave et indlæg om Arch Tegn. Er det deres lækre neon-papir du har købt der?
    Jeg har flere gange stået med korken, MEN ikke knækket koden til hvad jeg skal bruge det til! Håber du hjælper lidt der ;-)
    Hilsen den lille arkitektstuderende, der opholder sig mere i Archi Tegn end på tegnesalen :-)

  2. Jeg tænkte nok, at du ikke behøvede en større introduktion dertil :-) Det er himmel på jord (selvom en tegnesal i mine ører, nu også kunne lyde som en sådan). Det er ikke det helt neonfarvede papir jeg har købt, men tro mig; jeg har stået og kigget forelsket på det ;-)
    Jeg skal gøre mit bedste, for at prøve at knække kork-koden for dig :-)

  3. Jamen det lyder jo som en bid af paradis! Du kender os bare de gode steder, det var et rigtig godt tip, må lige skrive den bag øret. Er vildt bagefter med indlæg har også dyrket kork, mums det er altså skønt materiale! Det hullede karton ser så fint ud, så for noget tid siden, jeg tror det var perforeret læder, som var blevet bomb embroided. Ih hvor jeg glæder mig til, at se hvad du får lavet! Rigtig god fornøjelse du skønne kreative muse :-)

  4. Tak søde Mette! :-) Jeg glæder mig meget til at se hvad du har fundet på med korken. Og det hullede karton er jeg også selv spændt på. Er pt lige i overvejelsesfasen ;-)

What's on your mind?

