Søndagslitteratur

Det er søndag, koldt og gråt. Og lige om lidt er det oktober. Så der findes vel næppe noget bedre på sådan en dag, end at sidde lunt og godt indendøre med en kop kaffe, tændte stearinlys og noget godt læsestof. Og det er i den forbindelse, at jeg lige er nødt til at komme med et par anbefalinger. Jeg sidder nemlig lige nu med det spritnye danske boligmagasin Elle Decoration, min nye bog Forvandlinger i Boligen og en strikkebog jeg har lånt af min kusine. Uha, en masse dejlig inspiration!

 

 

Elle Decoration er helt nyt og fåes i denne måned sammen med Elle. Jeg har glædet mig meget til at se det, og det lever fuldstændig op til mine forventninger. Jeg elsker boligmagasiner, men jeg kan godt gå lidt kold i de danske blade der findes på markedet. Det er ret ofte det samme man ser i dem alle, så noget fornyelse og forandring er tiltrængt og jeg synes faktisk at det her er et godt bud på et nyt og lidt anderledes magasin. Og jeg havde aldrig troet at jeg skulle sige noget i denne retning, men jeg har fået en pludselig trang til at male en væg i min stue Dix Blue… Så det virker tilsyneladende.

 

 

 

 

 

 

Jeg elsker fornyelse og forandring i indretning. Jeg har et behov for ofte at lave om på og flytte rundt på mine ting. Stilstand i mit hjem, giver stilstand i mit hoved. Men når man bor til leje på 60 kvm, må man jo nogle gange begrænse sig lidt og gøre hvad man kan, med det man har. Derfor elsker jeg bøger om indretning! Min nye bog, som jeg fik i fødselsdagsgave for et par uger siden er genial. Der er simpelthen så mange fede billeder og detaljer i, at jeg aldrig tror jeg bliver træt af at kigge i den. Og så får den serveret små gode råd og ideer på en meget fin og simpel måde og med ganske få ord. For meget tekst i en bog som denne, er nemlig skønne spildte kræfter i min verden. Det er billederne der tæller.

 

 

 

 

 

 

Og så er der så strikkebogen (som hedder noget så simpelt som Strikketøj). Jeg er ikke den store strikker. Men da det begyndte at blive moderne at strikke, hoppede jeg da også med på bølgen og strikkede både ponchoer (efter egen opskrift), sjaler med snoninger og dimser og baskerhuer. Alligevel har jeg de seneste år fået overbevist mig selv om, at jeg kun er i stand til at strikke halstørklæder. Men! Da jeg så denne bog bestemte jeg mig for at tage det op til revision. Jeg vil nemlig helt vildt gerne kunne strikke den rustfarvede 70’er agtige vest (og alle de andre ting i bogen… Som iøvrigt på fineste vis er delt op i årtier – lige min stil), så vinterens mission må være, at blive en strikker påny.

 

 

 

 

 

 

 

 

Håber I nyder jeres søndag.

 

 

 

4 meninger om “Søndagslitteratur

  1. Dejlig oktober læsning, den skønneste ligefrem! Har også købt Elle Decor og jeg er også helt hooked, glæder mig i hvert fald allerede til et nyt nummer – uh Forvandliger i Boligen er også lige mig kan du tro, sukker efter den, skal snart have taget mig sammen til at få den købt.
    Håber du har Børge frøen med til hyggelæsningen :-)

  2. Ja, du bliver nødt til at eje den, Mette. Den er virkelig god! Og det bliver bestemt heller ikke sidste gang jeg køber Elle’s (selvom jeg er på magasinafvænning, ahem…). Hr. Mogensen sidder stadig pænt i sin krog og følger med :-) God mandag til dig.

  3. Uuuuh!! Så kan du klippe i dem og lave inspirations-collage-mappe..

    PS: Er stolt af at informere dig om, at jeg i dag syede en flænge i en jakke. Og det blev ganske OK taget i betragtning af at jeg er temmeligt amatøragtig!

    1. Sådan! Nu bliver jeg også helt stolt :-D Men pas på ikke at sige det til for mange. Hvis det rygtes ude i byen at man er god til at sy, griber det lynhurtigt om sig ;-)

What's on your mind?

