Fund: Hjemmestrik for en slik

Jeg fandt denne fine hjemmestrikkede cardigan i Folkekirkens Nødhjælp en dag… til 35 kr. Og man kan næsten ikke se, at den har været brugt. Den har den sjoveste lilla nuance, som nærmest bevæger i skalaen rødviolet til blåviolet, alt efter belysningen.

Jeg overvejer dog lidt om jeg skal gøre et eller andet ved den. Tanken om at dekorere den med noget skind, har strejfet mig… For at gøre den lidt mindre sød og lidt mere rå… Hvad tænker du?

 

 

 

 

 

 

 

 

10 meninger om “Fund: Hjemmestrik for en slik

  1. Den er rigtig fin. Den har et sødt design i foirvejen, så jeg synes det ville være fedt at gøre den mere rå. Synes idéen med skind lyder fed. Men man kan jo selvfølgelig også bare gøre den endnu mere romantisk med blonder osv. Måske en blonde krave og blonde-lapper på albuerne :). Glæder mig til at se hvad du finder på.

    1. Tak Mette :-) Jeg tænker også, at den skal gøres lidt mere rå (så rå som en hjemmestrikket lilla cardigan med hulmønster nu kan blive… ;-)). Er nemlig slet ikke så god til når det bliver for sødt og pænt. More to come… :-)

  2. Hvor er den fin! Jeg fandt en Acne cardigan i samme butik også til 35 kr. Nøj det var ren lykke. Det er åbentbart lige stedet for strik! Læder lyder vildt! Glæder mig til at se det.. -hvis du altså gør det :-)

    1. Tak! :-) Nej, hvor et fedt fund du gjorde dér! Det kan altså godt betale sig at støve de der butikker igennem engang imellem. Det er jo de utroligste ting folk skiller sig af med. Nu må vi se hvor vildt det bliver, men et eller andet sker der nu nok ;-)

  3. Rigtig smukt fund! Elsker der fine farve! Er helt klart med på læder, har lige fået skaffet mig et hel affaldssæk med læderrester! Skal nemlig have syet læder skuldre på en bluse. Glæder mig helt vildt til, at se dit kreative gen udfolde sig endnu engang!

    1. Næj, en hel sæk! Det kan jeg da godt blive lidt misundelig på :-D Jeg glæder mig meget til at se din bluse så (og hvad du ellers finder på at bruge det til ;-)). Det var faktisk også på skuldrene (og måske omkring halsen) at jeg havde tænkt mig, at der skulle ske noget. Spændende bliver det.

  4. Sikke et fund søde ;-) Du skal klart gå videre med din ide. Kan sagtens se den med læder på. En ide herfra ville være at lave et mix af løs krave og applikation på skuldre og ryg samt nogle nye knapper til at bryde det lilla look. Glæder mig til at se hvad du finder på ;-)

What's on your mind?

