DIY: Blomstrede træperler… Og en gave

For nogle år siden lavede og solgte jeg nogle halskæder med håndmalede træperler. Altså håndmalede, som i med bittesmå blomstermotiver…! Det tog en evighed at male perler nok til bare én, så det var selvsagt en ret dårlig forretning for mig og jeg droppede det hurtigt igen.

Men så var det, at Karina en dag for ikke så længe siden, spurgte til dem og i samme ombæring fik givet udtryk for, at hun godt gad at have sådan en. Og så var det jo en oplagt fødselsdagsgave, da hun er semtemberbarn ligesom jeg selv.

I virkeligheden skal der jo ikke så megt til, for at give perlerne det fine og lette udtryk. Og man kan jo male lige hvad man lyster på dem. Blot kræver det lidt tålmodighed og en ikke alt for usikker hånd. De oprindelige kæder var kortere og med en tynd lædersnor og smykkelås, men jeg gav Karina en mere updated udgave med en tynd og noget længere kuglekæde. Min egen gamle halskæde fik samtidig lige en modernisering med en ny kæde.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 meninger om “DIY: Blomstrede træperler… Og en gave

    1. Tak skal du ha’! Ja, det er bare at kaste sig ud i det og se hvad det fører med sig. Og så er det faktisk et meget afslappende og hyggeligt lille projekt. God fornøjelse :-)

What's on your mind?

