DIY: Strikkede klude-grydelapper

Jeg har på bedste hippievis strikket klude-grydelapper.

Eller… hippiedelen gør sig måske mest gældende i mit valg af stof til formålet. Hvilket var efter alt-godt-fra-bunden-af-stofkassen-fra-min-ikat/batiktid-princippet. Men det er netop en glimrende måde måde at få brugt sine stofrester på. Og dermed måske også et godt julegaveprojekt for poderne? Hvilken bedstemor ville ikke blive ovenud lykkelig, for et par hjemmestrikkede grydelapper?

Hvis man er den mere strømlinende type, kan man jo vælge at gå lidt mere systematisk til værks og bare arbejde med to-tre forskellige farver…

Jeg brugte bomuldstoffer, og kunne derfor bare rive mine strimler af. De var i ca. 2 cm bredde, og lige så lange som stoffets bredde. Og så gik jeg ellers bare igang med at strikke ret på pind 5 (det viser sig at jeg strikker ret stramt, så en 6’er havde nok været mere passende), indtil jeg syntes at de var nogenlunde kvadratiske. (Jeg slog 22 masker op).

 

 

 

 

 

 

 

 

6 meninger om “DIY: Strikkede klude-grydelapper

  1. Wuuhuu, dejligt med klude grydelapperne, det er jo super sjovt at strikke med strimler og dine ser fantastisk cozy og dejligt ud. Mums noget lækkert tilbehør til de varme ører, her i den kolde tid. Dejlig inspiration Mette! Ha en smuk weekend!

  2. Hej :) hvad har du gjort mellem de forskellige stoffer? Har du hæftet dem sammen og hvis ja hvordan? :) er helt vild med det og vil se om jeg kan få lavet mig et tæppe:)!

    1. Hej Kristina :-) Jeg har ikke gjort andet end at strikke stofstrimlerne sammen. Overvejede knuder, men det blev for bumlet, så jeg lavede bare et ‘overlæg’ på 8-10 cm, hver gang jeg skiftede strimmel og strikkede videre.
      Et tæppe lyder vildt spændende! :-) Rigtig god fornøjelse og mange tak for din kommentar.

What's on your mind?

