DIY: Catch 38-vest

Jeg har meget længe haft lyst til at male et billede bag på en pelsjakke… Cirka lige siden, at jeg for første gang så Carrie Bradshaw i én af slagsen, i afsnittet “Catch 38”, sæson 6 (Behøver jeg at nævne, at det er Sex and the City der er tale om?).

 

 

Jeg indkøbte sågar malingen til det, for flere år siden. Og (i mangel af lignende Carrie-jakke) lånte huggede min mosters rulamspelsvest, som er næsten ligesom gammel som jeg selv. Men så var det bare som om projektet gik lidt i stå. Jeg er kommet frem til, at det nok skyldtes for mange “hvad nu hvis…?” ‘er…

Men nu har jeg fundet en god (midlertidig, mens jeg lige samler lidt mere mod) løsning. Jeg har applikeret et billede på vesten i stedet for. Motivet har jeg tegnet, og det var noget i den stil jeg også ville male. Men man kan jo applikere hvad som helst. Finde et billede, forenkle det og opdele det i elementer, der så bliver overført til stof, f.eks.

Det nemmeste er at lave billedet på et stykke bomuldsstof og bruge vliesofix til at stryge elementerne på med, inden man syr med tætte zigzag-sting rundt om dem.

Jeg gik all in og både malede, broderede og syede perler og pailletter på mit billede, og til sidst syede jeg det på vesten med usynligt tråd.

 

 

 

 

 

 

 

Man kunne også lave noget fint ved at printe et eller flere billeder ud på strygeark og bruge det som udganspunkt for billedet. Derefter er det jo kun fantasi og temperament der sætter grænserne.

På et eller andet tidspunkt skal min Catch 38-jakke nok blive en realitet. Jeg skal bare lige finde det rigtige “lærred” til den. Indtil da vil jeg hygge mig med min (for jeg tror ikke min moster regner med at få den igen…) Catch 38-vest.

 

 

9 meninger om “DIY: Catch 38-vest

    1. 1000 tak! :-) Ja, den har virkelig slået rødder den tanke og jeg glæder mig til den dag, jeg finder den helt rigtige jakke, så jeg kan få den ført helt ud i livet :-D

What's on your mind?

