DIY: Gulvtæppe med korssting

Ja, det lyder nok lidt sært. Men jeg fandt et gråt (kedeligt) rundt filttæppe i Rema forleden dag, og jeg vidste bare med det samme at det skulle have noget korsstingsbroderi klasket på. Jeg drømmer om fint ægte kelimtæppe på mit stuegulv, men  indtil der bliver to torsdage i én uge det bliver en realitet, fungerer dette fint som et lille festligt indslag i stuen.

 

 

Jeg kan godt lide fuglemotiver, så jeg googlede ‘cross stitch bird’ og så var det bare at vælge. Der er masser af sjove/fine korsstingsmønstre at finde derude.

 

Derefter inddelte jeg tæppet i tern à 2 x 2 cm med et kridthjul.

 

 

 

Og så gik jeg ellers bare igang med mit garn. Jeg valgte at bruge noget helt almindeligt uld/akryl garn, da jeg syntes udtrykket godt måtte blive lidt hyggeligt og groft. Det tog en aften og var faktisk rigtig hyggeligt. Gad vide om man skulle kaste sig over et lille broderiarbejde til de kolde vinteraftener…

 

 

14 meninger om “DIY: Gulvtæppe med korssting

    1. Ja, den passer nemlig ret godt dertil – selvom det slet ikke var meningen at det skulle ligge lige der. Det kom det så til ;-) 1000 tak skal du ha’! :-)

  1. Lækker DIY! Dejligt at se nogle nye ideer, da der jo ikke altid er så meget nyt under solen, forstået på den måde at det kan være ret så svært at finde på noget der ikke er brugt af andre:-) Tak for inspirationen

    1. Tak og selvtak! :-) Næh, det kan være svært at opfinde den dybe tallerken hver gang, men så har vi jo heldigvis allesammen (oftest, i hvert fald…) hver vores udtryk. Jeg er glad for at du kunne bruge det til noget :-)

    1. Tak skal du ha’ :-) Jeg tog bare en våd karklud og gnubbede stregerne væk bagefter. Det var selvfølgelig lidt tricky inde imellem stingene, men det gik med spidsen af kluden ;-)

    1. Mange tak skal du ha’! :-) Det er et vældig nemt projekt, når blot man har en god spids nål ;-) Rigtig god fornøjelse og tak for din kommentar!

What's on your mind?

