DIY: Halskæde af possement snor

Denne halskæde er lavet af noget fint gammelt possement snor, jeg faldt over for ikke så længe siden. Jeg syntes farverne var så fine og anderledes, at jeg med det samme tænkte at det skulle bruges til noget andet end det, det egentlig er tiltænkt. Meeeeen… mon ikke også jeg alligevel kunne finde på at sy det på en pude en dag…

 

 

Snoren er så tyk, at jeg måtte opgive at finde en endedut (?) til det, så i stedet har jeg lavet mine egne ender af en rest skind og noget kæde.

Der skal bruges:

– 2 stykker snor i 45 og 55 cm længde

– 2 stykker kæde i ca. 13 cm længde

– 1 smykkelås

– 2 O-ringe

– En stump blødt skind

– Tekstillim

 

1. Klip 2 stykker skind i facon som et T, stort nok til at kunne nå rundt om de to stykker snor. Kom lidt lim på snorene og læg dem på skindet med kæden ovenover som vist.

2. Kom lim på den øverste del af skindet og fold det ned over snorene.

3-4. Gør det samme med højre og venstre del af skindet, således at kæden nu er holdt på plads af skindet.

 

5. Saml kæde-enderne med en O-ring i den ende side, og en O-ring og en smykkelås i den anden side.

 

Og så er kæden faktisk færdig!

 

Ps. Mens jeg nu var i gang, lavede jeg også et armbånd. Fremgangsmåden er den samme, her har jeg bare sat et lille vedhæng i samlingerne.

14 meninger om “DIY: Halskæde af possement snor

  1. Hvor er den bare fed og smuk!!! Så fandt du jo læderet, eller mangler kærestens skjorte den ene albuelap, he he. Er helt vild med det tykke snor og farverne, super genialitet når det er bedst!

    1. Mange tak, Mette! Jeg har nemlig været i læderkassen, har jeg :-) Så der kan nok ske at komme flere læder-relaterede indlæg herfra også ;-)

    1. Tak for det, Frk. Hansen! :-) Der er ikke andet for, end at du må på jagt så (Århus Possementfabrik i Lystrup holder lagersalg to gange om året – der kan man gøre fantastiske kup ;-))

    1. Tak Berit! Jamen, det finder man da derude i den der Huset Dahl ved Hadsten, som jeg ved min mor før har irriteret dig med ;-) Og tak for tippet med stoffet forleden dag. Jeg har selvfølgelig købt noget af det :-)

  2. Hvor er den flot Mette. Jeg er vild med lange halskæder…og indtil videre tæller samlingen kun øh…2. Mon man kan købe possementssnor andre steder end Hadsten:-)

    1. Tak søde Karina :-) Guldager (symaskinebutikken i Ryesgade) er nok dem der har det største udvalg af bånd, og jeg mener også at de plejer at have lidt possement.

What's on your mind?

