DIY: Skjorte re-make

Der var et eller andet ved denne skjorte der fangede min opmærksomhed, en dag jeg var rekognoscering i en de lokale gennere. Den var lige lovlig spraglet til min smag og også lidt for stor, men snittet var så fint, at jeg alligevel ikke kunne lade den hænge (til 25 kr…!). Så jeg tog med hjem, skilte den ad og tegnede mønstret af.

 

Og nu ser den sådan her ud. Den blev helt rigtig og meget mig.

Ligegyldigt hvordan jeg (og fotografen) vendte og drejede mig, så gør stoffet altså desværre sit til, at det på billedet, ikke er helt vildt nemt at se hvordan modellen er. Men den har en rigtig fin detalje bagpå, hvor den er lidt “skørte-agtig” (vistnok måske også det de kalder peplum, henne i modebranchen…? (Sry, I really should know…)). Men dårlig billedkvalitet, eller ej må moralen også bare være, at man skal ikke altid lade sig afskrække af forkert farve eller en lidt for stor størrelse, hvis man finder en model man ellers er vild med. Det er forholdsvist simpelt (ved hjælp af en masse nåle, indsat på kritiske steder) at rette en eksisterende genstand til eller at lave en helt ny version bygget på den gamle.

 

 

7 meninger om “DIY: Skjorte re-make

  1. Av, hvor den flot! Jamen altså, så elsker jeg peplum, hvis det, er det, man kalder det. Den ser virkelig fed ind og er helt vild med stoffet. Og bæltet er vildt fint også! Super DIY, du er for sindssyg, altså på den gode måde ;-) ha en skøn aften

    1. Haha, tak Mette :-D Du må ikke lige hænge mig op på det der peplum, måske ved jeg slet ikke hvad jeg snakker om… Men skidt også med det ;-) Ha’ en superdejlig aften

What's on your mind?

