DIY: Et mosefund

“Et mosefund!” var, af en eller anden grund, det første min mor sagde, da hun så tøjfrøen her. Men navnet passer sådan set glimrende på flere planer, for mønstret er faktisk fundet i et over 30 år gammelt Alt om Håndarbejde. Så lidt gammel er han altså, den lille fyr… Da jeg så samtidig havde en lille rest af noget helt old school klassisk Børge Mogensen stof liggende, kunne det ikke være mere oplagt at lave et mosefund i det. På mavsen har han fået noget bomuldstwill og munden er i denim, vendt med vrangen ud. Men er man mere til retromønstre, blomster eller striber, gør han sig lige så godt i dét.

Jeg har lavet mønstret i to dele og i et pdf-format, så du kan printe det ud og sætte det sammen til ét. Du skal blot klikke på de to links i bunden af indlægget. Til fyld har jeg brugt polyesterfyld, og som øjne et par betrukne knapper.

 

Klip to stk. kropsdele og én mund…

 

Sy munddelen på de to kropstykker. Først på det ene, sy fra hak til hak (A til B på mønstret). Og derefter på det andet, så syningerne på munddelen møder hinanden. Derefter syes resten af frøen sammen, men husk at efterlade en åbning til at komme fyld i. Når det er gjort syes åbningen sammen i hånden. Afslut med øjne.

Frø1 og Frø2

Jeg kalder ham Hr. Mogensen, og han sidder nu og hænger ud i lænestolen, præcis som sådan nogle nu engang gør… God fornøjelse med dit eget mosefund :-)

6 meninger om “DIY: Et mosefund

  1. Den er simplethen for sej! Også da i BM stof, uha hvor er det bare et luksus mosefund :-) Den str forresten også lækkert til den sennepsgule pude!!! Den er SÅ blæret, og fedt med pdf filen.

    1. 1000 mange tak! :-) Ja, det er virkelig ikke mange mosefund forundt, at sidde der og være Børge Mogensen-lækker. Jeg var så ærgelig over at der ikke var nok stof til en pude, men det er jeg ikke så meget længere ;-)

    1. Hej Mette
      Jeg har heller ingen børn… (jeg kamuflerede ham derfor som en sofa ;-)). Jeg tror nu også at “voksne” godt kan have brug for en tøjfrø indimellem, så sy du da bare løs :-)

What's on your mind?

