DIY: Krave med perler

Jeg troede egentlig, at det var en gammel nyhed jeg her havde kastet mig over. Men så jeg forleden, at det nye Costume er spækket med kraver i alverdens afskygninger, så alt tyder på at kraver stadig er hotte – også ind i efterår/vinter 2012. Så fat saks, nål og tråd og gå i krig, for det er en supernem og sjov måde at skabe et unikt stykke accessory på.

 

 

Jeg fandt en gammel herreskjorte i en genner og klippede kraven af. Fordi det er en herreskjorte er denne krave meget stiv og “opretstående”, men en hvilken som helst krave ville jo kunne bruges. Hver krave, sit udtryk.

Og så syede jeg ellers bare perler og pailletter på, til jeg syntes at den havde fået nok og afsluttede med en ny fin knap i lukningen.

 

 

 

 

 

10 meninger om “DIY: Krave med perler

  1. Ih hvor ser den smuk ud! Elsker collars! Og det er så smukke nogle sten og perler du har brugt! Jeg synes collars får mit hoved til at se kæmpe ud, men du lokker jo, så skulle måske dykke ned i manden skab én gang til :-) thumbs up for dig, det ser så fashionabelt ud!

    1. Oh oh! Jeg skal da lige have tjekket om mit hoved også ser stort ud så. Mit spejl går mig nemlig kun til halsen :-D Mon ikke det er et spørgsmål om tilvænning. I hvert fald er det en sjov måde at kvikke en halvkedelig bluse op på, og det er jeg da sikker på at manden må kunne forstå :-) Jeg har allerede lyst til at lave flere. En fin Peter Pan-collar f.eks…

      1. He he, ved jo så ikke om det er dit spejl der hænger lavt eller du bare er utrolig høj :-) nej, altså jeg ved, at mit hoved er STORT, men er jo super fristet alligevel. Ja de er så fine, elsker de buede. Kan jo også laves i læder, så skal man slet ikke sy. Du er fuld at gode idéer og spilopper, du blir vist et dyrt bekendtskab, manden skal jo have nyt tøj, hvor jeg hele tiden render og klipper i det. Måske der kan blive til en hel skjorte af resterne ;-)

      2. Så kan han få den patchworkskjorte, han slet ikke anede at han ønskede sig ;-) En lædercollar… Det var faktisk en rigtig godt ide! Det kunne være en fed kontrast til en fin tynd bluse af en art. Må straks stå på hovedet i læderkassen – tak! :-)
        Iøvrigt hænger både jeg selv og mit spejl ret lavt ;-)

  2. Hold da op, hvor er den flot! Men hvordan har du syet alle perlerne/palietterne på? Har du syet dem på en for en med hver sin snor, eller med samme snor hele vejen igennem? Hvis du forstår hvad jeg mener :-)

    1. Mange tak! :-) Og jeg forstår. Jeg har bare syet så mange på jeg nu kunne med det stykke tråd jeg fik klippet. Og derefter trådet igen. Det gør selvfølgelig også, at hvis én perle løsner sig, så vil mange andre også gøre det. Det er heldigvis ikke sket endnu ;-)

What's on your mind?

