DIY: Høretelefoner iført Hama-perler

Jeg så en pige i toget en dag, som havde beklædt sin høretelefon-ledning med perler. Det så virkelig fint ud og gjorde den hvide ledning, som vi efterhånden allesammen render rundt med, en kende mere personlig. Så jeg lavede straks en mental note om at huske det. Og glemte alt om det igen… Men nu fik jeg så endelig lavet dem. Med et ganske godt resultat, skal jeg selv sige det. Og så er det uforskammet nemt.

Du skal bruge:

-Et sæt høretelefoner (sjovt nok…)

-Hama-perler i foskellige farver

-En hobbykniv

1. Skær med hobbykniven en revne i hver enkelt perle.

2. Sæt perlerne på ledningen i den ønskede farveorden. Det kan virke lidt bøvlet at få åbnet perlen og samtidig få skubbet ledningen på plads, men efter en 30-40 perler, går det som en leg!

Bonus: Perlerne gør at ledningen ikke filtrer sammen og slår besynderlige knuder nede i tasken. Dét er lidt af en sidegevinst, hvis du spørger mig.

9 meninger om “DIY: Høretelefoner iført Hama-perler

  1. Skønt, med så mange nye ideer – lige nu ville jeg ønske jeg ejede et par høretelefoner, kunne være forfalden til at købe et par bare for at betrække dem med perler :)

    1. Hej Christina. Fedt, at du kan bruge det til noget :-) Og hvem siger, at man ikke kan have et par høretelefoner bare til show off ;-)

  2. Det er da godtnok et rigtigt lækkert fif, for der er da ikke noget der er værre end høretelefoner hvor ledningerne er helt sammenfiltret. Kunne da godt være jeg skulle kaste mig over det, hvor lang tid vil du skyde på at det tager at beklæde iPhone-høretelefoner med perler?

    1. Der er arbejde til en lille regnvejrs-eftermiddag (og dem har vi jo nok af for tiden), og så er du good to go ;-)

  3. Skærer du hele vejen igennem perlerne eller kører du dem bare fra enden af ledningen og helt op til selve høretelefonerne? :-)

    1. Hej Kirsten.
      Jeg skar igennem perlen, men kun i den ene side, sådan at den kan åbnes lidt og sættes på ledningen. Håber det gav mening :-) God fornøjelse.

What's on your mind?

